Pracovny pro miminka 9 – 18 měsíců – čtvrtek 15:00 hod.
Pracovny pro batolata 1,5 – 3 roky – čtvrtek 9:00 hod., pátek 10 hod.
- Chcete se dozvědět více o montessori a jaký vliv má na vývoj dítěte?
- Zajímá vás připravené prostředí a jak se v něm může vaše dítě rozvíjet?
- Přijďte k nám na Montessori pracovny, kde si můžete vše osobně vyzkoušet a zkonzultovat vaše dotazy.
Od 2.2. 2023 probíhá 2. běh pracoven – místa jsou téměř obsazená
Od 4.5. probíhá 3. běh pracoven – můžete se již hlásit
na adrese Bítovská 5, Budějovická, Praha 4.
JAK TO NA PRACOVNĚ PROBÍHÁ?
Necháme děti volně objevovat prostředí a individuálně pracovat s pomůckami. Vždy necháme děti vybrat, co je v prostředí zaujme. Lektorka postupně obchází rodiče a je nápomocná při práci s jednotlivými pomůckami. Vždy je v průběhu lekce individuální prostor na vaše dotazy ohledně montessori či přístupu k dětem.
PŘIPRAVENÉ PROSTŘEDÍ
Připravili jsme pro vás a vaše děti tzv. připravené prostředí, které je vždy navrženo na míru dětem daného věku. Děti se mohou pohybovat bez omezení (a zásahů dospělého) a spontánně si vybírat aktivity dle své potřeby. Aktivity dětem nevnucujeme, ale nabízíme. A to vždy tak, aby dítě zajímaly a vzbuzovaly jeho přirozenou touhu a soustředění od nejútlejšího věku. Rodiče mají možnost přirozenou formou nakouknout „pod pokličku“ práce s dětmi montessori metodou a získávají na doma inspiraci, co děti v daném věku baví a přitahuje.
Lektorka pracovny je vždy připravena individuálně pomoci rodičům, aby porozuměli chování svých dětí. Ukazuje, jak připravit domácí prostředí, aby se dítě rozvíjelo a mohlo stále objevovat svět. Poradí, jak doma nastavit stolování a jídlo, oblékání či usínání, abychom dítěti podali pomocnou ruku s láskou a respektem. Rodiče se často zajímají i o jiná témata z vývojové psychologie, jako je např. separační úzkost, období vzdoru, vývojové krize a vývojové potřeby. Na pracovnách je samozřejmě i prostor pro montessori teorii a vysvětlení pojmů jako jsou „senzitivní období“, „absorbující mysl“ nebo „lidské tendence“.
Kdo vás bude na pracovně provázet?
Renata Křivánková, lektorka montessori pracoven, zakladatelka a ředitelka 4mědvědů
Renata v roce 2008 spoluzakládala Rodinné centrum 4medvědi. Několik let vedla montessori pracovny, učila v montessori jeslích a nyní v centru působí převážně jako projektová manažerka, ředitelka a tvůrce dlouhodobých plánů a vizí. Montessori miminka jsou její srdcovou záležitostí, a proto si na pracovny s nimi ráda najde čas. Vede semináře pro rodiče Montessori inspirace pro život. Založila blog www.smyslovy-pruzkumnik.cz a pro rodiče napsala e-book “Jak probudit v dětech nezávislost a sebevědomí u nás doma”. Je držitelkou Mezinárodního montessori diplomu AMI 0-3 roky a studuje Mezinárodní montessori výcvik AMS 3-6 let. V roce 2009 absolvovala kurz Respektovat a být respektován základní i pokračující, v praxi jej využívá každý den se svými dvěma dětmi, které chodí do Montessori základní školy. Ráda jezdí na kole, lyžuje a tvoří šperky.
A proč už 14 let udržuje v chodu 4mědvědy? “Jak bude vypadat naše společnost za deset dvacet let nevíme, pouze tušíme, ale přesto se naše děti na ni připravují již dnes. A proto u nás ve školce děti podporujeme, aby porozuměly samy sobě, věděly, co chtějí a co nechtějí, znaly svou hodnotu, měly osahané komunikační a sociální dovednosti a uměly pracovat s informacemi. To pak posílí celou naší budoucí společnost.”
Anna Nožičková, lektorka pracoven, hlavní učitelka v miniškolce
Karlovy. Práci s dětmi se věnuje už od studia na gymnáziu, ať již péči o děti v rodiněnebo vedení zájmových kroužků. Kromě toho připravovala program na celou řadu táborů a akcí pro děti nebo pro rodiče s dětmi. Jejím zájmem je především hudba,
hra na flétnu a ukulele, zpěv. Vedla přípravné oddělení Dětského pěveckého sboru Českého Rozhlasu. Dva roky pracovala jako vedoucí učitelka dětské skupiny Školička U Smolíčka. Aktuálně dále studuje doktorský program v oboru Pedagogika
s tématem disertační práce Kvalita výchovy a péče v dětské skupině. Anička se soustavně vzdělává, jak formou samostudia, tak v rámci oficiálních seminářů či kurů (Respektovat a být respektován, Hra na zobcovou flétnu či První pomoc pro děti zážitkem) V neposlední řadě se stará o svou vlastní dceru.